tisdag 26 maj 2009

"Vädertrött"



I eftermiddag har det varit "kvavt" väder något som jag är känslig för. Blir trött och får huvudvärk.


Efter jobbet var jag på mammografi, där i väntrummet träffas alla grannkvinnor! Det tog ju inga tider - som ett löpande band. imponerad av att personalen är så positiv och trevlig. Vilket enahanda jobb - klämma bröst hela dagarna!


I morse cyklade jag till jobbet - efter bröstundersökningen trampade jag upp till Gabi min cykelreparatör. Han frågade hur det gick förra året på tjejvättern med det nya drev som han monterade på min cykel. Vad glad man blir av ett så trevligt bemötande och att han kom ihåg mig! Han lovade att se över min Skeppshult inför årets runda. Imorgon efter jobbet kan jag hämta en ny servad cykel.


Cykellös fick jag promenera till resecentrum och hoppa på pendeln hem. När jag klev av i Linghem hade det börjat regna. Tjugo minuter senare klev jag in hemma som en dränkt katt. Frusen , trött och med huvudvärk så la jag mig på min Shaktimatta en stund. Det var såååå skönt.


Nu har det slutat regna och det doftar underbart ute. Min lilla syrenbuske blommar så fint. Vita blommor är vackert tycker jag. Det har jag nog fått i arv. Mamma var ju väldigt förtjust i vita blommor och en av få saker som jag kommer i håg om min morfar är att hans älsklingsblommor var vita syrener.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar