söndag 1 november 2009

Redan november......

....vart tar tiden vägen. Länge sedan jag skrev. Förra veckan var intensiv - kom inte hem före kl 20 en enda kväll. Då är det bara att skynda sig i säng för att orka nästa dag.
Nu i helgen har det varit lite lugnare. Min bostad börjar nu se ut som en tomteverkstad som alltid den här tiden på året.
Har nu gjort klart Joars adventskalender. Den blev riktigt bra om jag får säga det själv och det får jag! Idén som jag hade i mitt huvud skissade Simon ner på ett papper sedan tillverkade jag.
Skulle gärna visa den men väntar med det tills den är levererad.
Jag vet att Joar och hans mamma läser min blog och jag vill att det ska vara en överraskning hur den ser ut.

Nu återstår "bara" att fixa 5x24 paket till de kalendrar som jag ska fylla. Ångrar mig varje år i november att jag börjat med traditionen. Men på något sätt brukar de bli klara i tid och så blir det säkert i år också. Innerst inne tycker jag ju att det är kul!

Idag kom Simon Och Kajsa hem från Taizé de mellanlandade hos mig ett par timmar innan de fortsatte mot Högsby. Skönt att de är hemma igen!
Kajsa kommer att ha fullt upp fram till jul - kandidat till Kalmars Lucia och praktik i en femteklass.
Nu är det dags att packa väskan till morgondagens spinningpass och krypa ner i sängen.
Ska försöka bli lite flitigare att skriva igen.
Ingår i mina planer iallafall precis som en del annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar